mandag den 6. august 2012

Swarovski Hårelastik






Så er der lavet nyt hårpynt til skøjteprinsessens nye korte program til Dance Macabre. Dragten bliver sort med guld og sølv og så skal hårpynten jo passe til. 

Her er hvad jeg brugte

Swarovski i størrelserne ss12,14,16,20 og 34 og i farverne Jet Hematite, Jet, Black Diamond, Silver Night, Golden Shadow

De farver jeg første havde valgt; Jet hematite i mange størrelser samt de andre i ss16

Undervejs besluttede jeg mig for at der manglede noget til at lyse op så tilføjede crystal i ss14 og ss16



Her er hvad du skal bruge hvis du vil gøre mig kunsten efter - du kan få inspiration til stenfarver, udstyr med mere på min hjemmeside www.sparklecompany.dk
Limen er alm lim til påsætning af swarovski og andre Rhinstene der tørrer klart op, sørg for at overfalden du skal lime på er en smule porøs - her har jeg slebet lidt med sandpapir - hvis din overflade er helt glat f.eks en mobiltelefon så brug en epoxylim og pas på med sten i store størrelser!
En god vinklet pincet til at tage sten op med og ligeledes en 2jewel picker" af en art - jeg bruger disse blyanter der kan spidses igen og igen så jeg ikke skal slås med bivoks der er smurt ind i lim hele tiden - jeg spidser bare....
En hårelastik med ønsket overflade og facon - OBS husk på at uanset hvor tæt du sætter stenene vil man kunne se pladen under så vælg en farve der passer til du skal lave eller mal den inden du går igang...

Det færdige resultat
I alt ca 155 stk Swarovskisten i forskellige farver og størrelser - mit bedste tip til dig hvis du pynter med swarovski hvad enten det er tøj, telefoner, smykker, hårbøjler, dansekjoler, skøjtedragter osv er BLAND STØRRELSERNE - mange gange har man en tendens til at sidde tæt på det man nu pynter og synes at det skal se pænt og ens ud men faktum er at "bling" effekten og udtrykket af dekorationen virker meget stærkere hvis man blander størrelserne som jeg har gjort her.


I håret på skøjteprinsessen

   
i dagslys








2 kommentarer:

  1. Wauw for et flot stykke hårpynt :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. TAK :o) og tak fordi du tog dig tid til at kommentere på den :-) feed back er skønt!

      Slet