fredag den 6. august 2010

Inspiration til stuen

I går ankom så (og ganske hurtigt! - 3 dage så var de fremme!) tapetprøver fra UK til stuen.

Jeg har hele tiden troet at jeg skulle have Nina Campbells Birdcage walk på væggen rundt om vinduet og på væggen hvor trappen skal være i farven med lilla fugle - men det har jeg jo besværliggjort for mig selv ved at sætte tapet op i spisestuen. For nu må tapetet rundt om vinduet på en eller anden måde harmonere med Anna French's Bird in the Bush fordi man kan se det fra stuen og især når man kigger på væggen med vinduet.

Jeg bestemte mig derfor for at bestille en større omgang prøver hjem fra Tangletree så jeg kunne skabe det helt rigtige look i første hug!
Og her er de så! ophængt på væggen hvor trappen kommer til at løbe forbi.






























Og her er de så - de 12 kandidater!

Der er ingen tvivl om at det er alle er superfede tapeter! men der er allerede nogle jeg allerede har udelukket

Række 1:
1 er Nina Campbell's Birdcage walk med creme baggrund og blå og lyserøde detaljer. Ses her lidt tydeligere end på den prøve de har sendt mig. Farverne er for skarpe og ja fungerer i det hele taget ikke rigtigt til denne stue.












2 er Sanderson Honfleur, Eloise igen med lilla detaljer - kønt stykke tapet, men lilla holder ikke...

3 er Sanderson Olivia...og er ja lidt for meget mark-stemning

4 er Sanderson Reminisence og SUPERFED ligner mest af alt sådan en gammel fransk tyndslidt malet væg - så FED! men ikke i vores stue - til gengæld har den vundet pladsen i vores gang!

Række 2:
1 er også Nina Campbells Birdcage walk, denne gang den jeg troede det skulle være, med de lilla fugle og gyldne toner, men den passer bare overhovedet ikke til det andet, så den får altså ikke lov at flytte ind i denne omgang

2 er også en Nina Campbell, Bovary. Men altså jeg er ikke til de der tofarvede tapeter med mørk baggrund og hvide blomster. Det er super populært i Danmark, Norge og Sverige og minder meget om de tapeter fra f.eks Ferm Living, men ikke her, det passer ikke ind og jeg er ikke så vild med det.

3 er Nina Campbelle Birdcage walk på lys grøn-blå baggrund og en af de mulige "vindere". køn blågrøn baggrund og fine grå-sølvdetaljer der passer fint til den skinnende baggrund i Anna French's.

4 er Sanderson Cornish Meadow og er jaa som titlen også for meget engelsk bondeidyl og kornmark.

Række 3:
1 er Nina Campbell Sylvana - Også en af de mulige "vindere". Den ses lidt tydeligere på dette billede
















Igen kan jeg rigtig godt lide baggrundsfarven og blomsternes farve og udformning

2 er Sanderson honfleur Eloise i en anden farve. Og det er virkelig også et smukt stykke tapet. Det bliver ved med at fange min opmærksomhed! - også en mulig "vinder"

3 er Zoffany - National Trust alt for blå - duer ikke

4 er Monsoon så så fed ud på nettet at jeg var lige ved at beslutte mig for den, godt det ikke skete for den holder slet ikke i live - alt for skarp i farverne og alt for optegnet i mønsterne.


Der er altså 3 mulige vindere lige nu...








Nina Campbell Bircage Walk


Nina Campbell Sylvana


Sanderson Olivia

Og sådan ser de ud når prøven er sat op ved vinduet så man kan se hvordan de harmonerer med det andet tapet i spisestuen.

Birdcage walk

Sylvana
Olivia

Jeg er i nok lidt i tvivl om "Olivia" ikke bliver "for meget" der sker en masse og minder derfor lidt for meget om Anna French's
Både Sylvana og Birdcage walk synes jeg fungerer rigtig godt......


Det skal lige siges at jeg fortsat mangler at få prøverne på maling hjem fra UK også, det kan jo være med til at ændre billedet når det også skal harmonere med farvede vægge :-)

Men lad mig endeligt høre hvad i synes.....

2 kommentarer:

  1. Hej,
    Helt tilfældigt kommer jeg ind på din blog da jeg søgte efter tapeter, og sikke da et held, for her er masser af skøn inspiration. Jeg håber at komme til at se det endelige resultat af tapet :-)
    God sommer
    Kram Birgitte.

    SvarSlet
  2. Hej Birgitte - først nu - i oktober opdager jeg din kommentar! det er da for dårligt!! - til gengæld vil jeg i morgen tag billeder at det tapet der er kommet op i stuen så det kan blive vist for har jo slet ikke lagt det færdige resultat op endnu!

    SvarSlet